Friday, December 3, 2010

tagging

assalamualaikum wbt..

sebenarnya dah lama dapat TAG ni..tapi, biasalah gitu gini gitu gini akhirnya tag ni terperam lama dan ni baru nak buat..jangan marah ye ummu-iffah@nurul..oh ye, mabruk juga kat nurul dan suaminya atas kelahiran cahayamata mujahid baru-baru ini..moga2 menjadi permata yang soleh kebanggaan abah dan ibunya..mesti seronok kakak iffah dah ada 'kawan' baru kan..haii bilalah giliran balqis plak ye..doa-doakan yang terbaik~

terima kasih jgk kpd nurul atas ingatan tag ni..dan selamat berpantang =)

Ok, ni bunyinya...

Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.
You have to tagged the person who tagged you
If I tag you, its because i want to know more about you


1) nama saya Murshida bt Mustafa Kamil. membawa maksud 'petunjuk' atau 'bimbingan'..semoga kehidupan saya berjalan sejajar dengan makna disebalik nama itu..Ameen..bukankah nama itu satu doa,kan?

2) alhamdulillah, happily married kepada seorang Hang Tuah yang diutus Allah utk menjadi suami imam kepada saya dan anak-anak..

3) saya sayang SANGAT dekat Hang Tuah yang seorang ini...pelaburan DUNIA AKHIRAT saya..

4) banyak kesukaannya yang menjadi minat saya..antaranya pasal KERETA..materialistik huh? bincang pasal kereta je belum beli lagi dah boleh buat hati berbunga-bunga haha...lagi, minat saya yang menjadi kesukaannya..e.g: pasal makanan, Interior Design(kuat berangan ni) etc hehe..

5) tapi, yang paling ketara adalah dua-dua org kaki 'ukur jalan',hehe..asal cuti tak kira panjang ke pendek ke,mesti cepat je plan konon-konon nak kembara bumi Allah ni terbentang di kepala..untuk winter kali ni masih dalam peringkat KIV(kept in view) lagi hehe..tp,proposal dah dibawa kepada 'orang atasan' @ ibu ayah di Malaysia =) Tp,rasanya tak kemana2 kot kan bang..kata nak disiplinkan Balqis betul2 bercerai susu badan(she's already two yrs old) dan potty training..InsyaAllah.

6) dari segi KONTRAS pula, tetap ada terutamanya dari sudut pandang.. contohnya, kalau buka Kosmo Online, Hang Tuah akan baca segmen Dunia dulu, tapi isterinya ni akan tuju kat segmen Hiburan dulu hihi...macam2lah.. tapi bila difikirkan, inilah yang dinamakan TAQDIR ALLAH kan? Hampir kesemua kontras itu alhamdulillah rupa2nya Allah buat supaya dapat jadi balance yang positif dalam kehidupan berumahtangga ni...

7) Alhamdulillah pernikahan ini sudah menghampiri tahun ketiga(sejak 08 Feb '08) dan sesungguhnya banyak lagi yang perlu dipelajari dengan tekun dan sabar.. life is a learning process...mohon didoakan ye~ =)

8) diserikan dengan kehadiran seorang anak perempuan...Batrisya Balqis namanya..Batrisya = yang pintar..Balqis = Ratu Balqis..mengambil ibrah dari kebijaksanaan sang Ratu yang bisa mengemudi negaranya dan akhirnya menjadi isteri buat seorang nabi Allah, Nabi Sulaiman a.s setelah hatinya disapa iman. semoga anakanda membesar menjadi seorang muslimah yang solehah dan cerdas fikirannya..

9) sekarang sedang nyenyak tidur setelah malamnya sibuk berjaga..macam-macam aktiviti dia nak berjaga malam..dan, dah makin keletah dan peramah sekarang sampaikan mama dan papanya pun berkerut2 dahi nak faham isi butir bicara puteri nan seorang ni..hehe..

10) adoi baru tulis 9 perkara dah rasa letih..sambung kemudian aci tak? hehe ..saya kalau bab tag-mengetag ni masa balqis baby-baby dulu rajinlah nak membuatnya..bila dia dah tak baby ni fikir lima enam kali jgk baru nak sentuh huhu..ampun ye,nanti kita sambung lagi =)



No comments: