Saturday, January 3, 2009

Balqis~on her journey to Egypt..Part II

then,Allah takdirkan bila that kind guy sekali kali sangat membantu bila dia sudi call airport Dubai to provide me a wheelchair there which was turun je flight di Dubai,dah ada cabin crew yang tunggu depan pintu flight and menawarkan perkhidmatan menolak saya sampai ke terminal yg ditetapkan untuk penerbangan ke Cairo..sepanjang jalan yg penuh dgn orang ramai sbb kami sampai awal pagi masa tue,saya diam je..mungkin penat,mungkin terharu dengan susunanNya.baby tidur atas pangkuan saya while my hubby borak dgn Indian crew tue.


sampai di Mesir,as expected(hehe),no a single wheelchair for me..takpe,saya masih tak kisah. then,,sampai di tempat check in,lorong khas utk mereka yg mempunyai anak kecil dan org2 tua juga penuh. tapi, penuh dgn mereka yang tidak berhak..semua yg berdiri disitu kebanyakannya adalah orang yg lagaknya umpama bisnessman(saya rasala,sbb pakat pakai kot belaka). hasilnya,suami saya terpksa berdiri nun jauh di belakang org2 arab ini yg besar2 while saya dan anak kami duduk di tepi tunggu giliran..dalam hati,beristighfar panjang mengenangkan sistem orang2 Mesir yg sangat 'kurang' bersistem. only them who've been here know this..


overall,tenang je atmosphere masa tue..baby pun very well behave-she slept soundly atas dukungan saya..kuar je pintu airport,mak dan tok dan beberapa org kawan suami serta ayah saudara berkembar(ayah din dan ayah lah) sudah sedia menunggu kami. mak n tok sampai dulu walaupun kami yg terbang dulu,hehe. then,balqis went to her Nina and i could take rest while barang2 dimasukkan kedlm tremco pelancongan yg dah ditempah oleh dorg ni.


Balqis dgn baju eskimonya with her Nina(my mummy)

later on,journey balik ke mansurah which was saya dah selamat sampai ke dunia lain(alam mimpi yang menyeronokkan) masa tue..so,nothing could b written here..


‘ala kullihal,barakallahufiik pada mereka2 yg membantu..


Wassalam..~Mansurah’s life is going to begin..



No comments: