Saturday, January 3, 2009

Balqis~on her journey to Egypt.. Part I


Me n Balqis in Emirates Airways..hehe,dpt masuk awal sekali(no need to line up) n duduk depan sekali.all thanks to dear Balqis..




Balqis br siap ‘diproses’ oleh mummy nya..



now she can smile cheerfully



mr.cameraman




Balqis versi x larat nak senyum dah sbb terlampau boring agaknye menunggu second flight ke Cairo di Dubai. nasib baik masa ni dapat dok di Special Handling Service which is tempat yg dikhususkan utk mereka2 yg kurang berupaya - ada makcik n pakcik yg sudah tua,mereka2 yg bertongkat..huhu,kenapa saya diletakkan disini?? sbb masih dalam pantang lg masa tue. how they knew that? adala pramugara di klia tue dgn ramahnya bertanya pd kami(saya dan husband) :-


pramugara : hello!! cutenya..(hehe,maknya or anaknya ye??).how old is she? (ohh,sudah pasti anaknya..)

kami : oh,almost 1 month..

pramugara : OMG,so u're still in confinement?

saya : err..yeah..(dgn nada yg tak berapa nak mengaku)
pramugara : then,u shud get the wheelchair..kenapa tak mintak awal2?


saya dan suami tersenyum sumbing je..knp?? sbb suami saya dah puas kehulu hilir dgn bag pack kt belakangnya dan beg pakaian salin baby di bahunya mencari kerusi roda utk saya yg masa tue baru 29 hari dalam pantang. alasan kitorg takleh amik that wheelchair hanyalah sbb kena tinggalkan passport..hm,cane nak balik mesir kalau kne tinggal passport kan..actually,saya boleh je jalan tapi slow.tambahan pula,tempat check in di klia tue tersangatlah jauh..


nasib baik pastu pramugara tue ajak naik kereta apa saya tak pasti..yang saya tahu,saya sekeluarga tak perlu berjalan jauh utk ke terminal kami. sepanjang perjalanan kami ke terminal,kami berjumpa dgn beberapa lagi kereta warna putih tue yang kebanyakan dari penumpangnya adalah warga tua..tersengih je kami berdua..malu pun ada tp terselit rasa syukur yg tak terhingga di hati atas kemudahan ini..


mula2,rasa agak sedih(saya selalu mempunyai perasaan sayu setiapkali nak meninggalkan Malaysia walaupun thn ni dah balik 2 kali.nak kata sayu tinggalkan mak ayah,mak dan tok saya juga fly bersama mlm tue ke mesir menemani kami tapi di airways yg berlainan(mereka di Kuwait,kami di Emirates). dan agak gelabah sbb baby tiba2 meragam dan kami terpaksa berhenti beberapa kali untuk pujuk dia..gelabah kerana kami adalah penumpang terakhir dan masa tue sudah Last Call..takut tak sempat sampai je kat flight,kena tinggal..alhamdulillah,ada yg sudi membantu biiznillah..

1 comment:

Anonymous said...

is this Kak Mursyida MK? just to make sure as your face looks different.. anyway, congratulations for the cute little girl...I'm hoping/waiting to get one soon...